Ramowy rozkład dnia
6.30 – 8.00
- schodzenie się dzieci
- zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci (grupa łączona)
8.00 – 8.45
- zabawy indywidualne i w grupach
- korzystanie z gier i układanek stolikowych
- zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce
- prace porządkowe w sali
- zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych
- ćwiczenia poranne
8.45 – 9.00
- przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie mycia rąk
- czynności samoobsługowe
9.00– 9.30
- śniadanie (doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole)
9.30 – 10.00
- zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową
10.00 – 10.15
- zabawy wg zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela
10.15 – 10.45
- zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową
10.45 – 11.45
- zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
- zwracanie uwagi na bezpiecznie korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
- spacery, wycieczki,
- zachowanie bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,
- w zależności od pogody zabawy dowolne w Sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
11.45 – 12.00
- przygotowanie dzieci do obiadu,
- wdrażanie dzieci do samoobsługi,
- wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
12.0 – 12.30
- obiad (praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
12.30 – 13.00
- odpoczynek poobiedni
- słuchanie bajek relaksacyjnych
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych
13.00 – 14.15
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym
- zajęcia specjalistyczne
- zajęcia dodatkowe, zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych
- prace porządkowe
14.15 – 14.30
- przygotowanie do podwieczorku
- wdrażanie dzieci do samodzielności
14.30 – 14.45
14.45 – 16.00
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym
- zajęcia specjalistyczne
- zajęcia dodatkowe, zabawy wg inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych
- prace porządkowe
16.00 – 16.30 rozchodzenie się dzieci, grupa łączona